Oups

Missade hela dagen igår, fast det var faktiskt inte helt (läs; alls) mitt fel. Internet bestämde sig ju nämligen för att lagga ur när jag kom hem från stallet. Så typiskt.

Erika (Nethril @ bukefalos) kom och hämtade upp mig 09,30 igår morse och körde upp mig till stallet. Våra stall ligger grannar så vid 11 red hon och en annan tjej bort till mig och vi gav oss iväg på långtur i snön. 2 timmar blev det, riktigt härligt. :D Och jävlar vilken fart Erika har, haha. Glad jag tog Sunny och inte Krut, han hade banne mig inte hängt med i tempot.

Jag är ju lite sådär fördomsfull mot alla ryttare som fyllt över 20 att galopperna ska vara så samlade som möjligt, gärna kort galopp i full samling ute i naturen så varje gång Erika sticker iväg i full fart blir jag lika förvånad, är ju beredd på att hålla in. Så även igår vid första galoppen, hon började trava, jag höll in en inte allt för glad Sunny för att lämna lite galoppspace sedan när Erika skjuter iväg och lämnar oss lååångt efter. Så det var bara att ge fria tyglar och försöka komma ikapp.

Så sista galoppen igår där jag var först tänkte jag försöka galoppera i från Erika. Eh, ja, det gick ju inte. Jag satte full jävla räsarfart, snabbare än jag galopperat på Sunny förut och vänder mig om och ser Erika o Texas tätt bakom oss. Haha, Texas måste vara byggd för att springa, dumma westernhäst. :P

Efter våran tur (Texas var fullständigt sjöblöt när vi kom tillbaka, Sunny lite svettig under sadeln ^^) åkte jag med Erika hem igen innan mamma och jag åkte upp igen vid halv 6, tog in hästarna och jag red Krut i lilla ridhuset. Han gick verkligen som en klocka, duktiga pojk!

Idag blir de uteritt på bägge två, tar bussen upp om en timme. Imorgon ska Krut få sin (förhoppningsvis) sista genomgång av equiterapeuten så han får då bli stående tors-fre-lör så det får bli en lugnare tur idag så han inte blir tjock i benen av att stå sedan.

Och på lördag är det GÖTEBORG HORSESHOW! :D

Och med de orden avslutar jag detta milslånga inlägg för dagen, haha. tjiing!

Kommentarer
Postat av: Tilla

Jag ÄLSKAR när 20+ människor galopperar på ordentligt. Vi har en sån i stallet, helt underbart! Alla andra är så fina i kanten och ska ta et lugnt... suck



Jag lovar och svär att när jag är 20+ kommer det att gå vilt till!

2009-02-18 @ 14:13:10
URL: http://stillgoingstrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0