090312

Blev ingen NO-redovisning idag, vi hann inte med, skönt tycker jag, då får man lite extra tid på sig att finslipa på uppgiften. Dock fick jag en smärre chock idag när vi såg vädret utanför fönstret. SNÖ!? Ja, okej, om man kollat i tidningen så hade jag ju sett det, men iallafall. Och en annan tog ju moppen till skolan och tänkte köra upp till stallet sen direkt efter skolan. De blev ju till att sumpa de idéerna och traska bort till mammas jobb så skulle hon köra upp mig. Det gick ju ÄNNU bättre.

Eftersom det snöade ganska mycket så var vi lite oroliga för hur våran lilla Skoda skulle klara de branta backarna upp till stallet. Men mamma satte full gas och vid toppen på första backen stod vi bara och slirade på stället. Så mamma fick sätta i bromsen och vi kom ingenstans. Jo, vi gled ner för backen, påväg mot diket, jippie. Mamma fick värsta råpaniken och blev helt galen, haha. Jag har en sån där egenskap att jag blir coollugn i farliga situationer så jag fick lugna mamma och guida henne ner för backen. Det var faktiskt ganska otäckt när bilen bara glider och går knappt att styra. Vi var sååå *mäter mellan tummen o pekfingret* att hamna i diket. Så jag fick gå de 2 km till stallet, i tightsjeans och stövletter med 6 cm klack, haha. :P

Så nu har vi dryga decimetern snö här, fy sjutton. Jag är så less på snön så de skriker om det...

Nu ska jag ner och smaka på brödet jag bakade förut och sedan plugga lite innan jag tänker slänga mig i soffan. tjiing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0