Zzznark

Dagen idag spenderades mesta tiden i Göteborg med Andrea, Ida och Emma. Vi har en mycket märklig vecka denna veckan i skolan, en så kallad IUP vecka där vi helt planerar in våra egna lektioner efter behov. Så idag bestämde vi oss för att besöka konstmuseumet i Göteborg för att nå de mål vi missat i Bild. Klockan 12 satt vi på tåget mot Göteborg som gick sönder och mirakulöst lagade sig själv ett antal gånger. Väl framme käkade vi en fancy lunch på McDonalds innan vi vandrade upp till museumet. Det var faktiskt riktigt intressant att kika runt där inne, se på filmer och bilder och gamla målningar man annars bara sett i böcker, riktigt värt faktiskt. :D

Fyllda med bildlig kunskap gick vi därifrån vid 15,45 och satte fart mot lite olika affärer och caféer. Emma var tyvärr tvungen att åka hem lite tidigare för att öva sig på sina karatekunskaper så fick fick skiljas åt *snyft* redan vid 17-tiden. Men det stoppade inte oss utan vi provade skor och köpte brallor till Andrea innan lite onyttigt godis köptes (fy skäms!) och vi vandrade ner till Göteborgs Operahus och hamnen. Satte oss där vid havskanten, åt godis, pratade och blev fotade av främlingar vars mössa vi fick låna, haha. :P

Klockan 20 kom min kära pappi och hämtade upp oss efter jobbet och körde hem med musik på högsta volym. :D

Nu är jag hemma igen, mätt och glad med ömmande fötter, knän och benhinnor och har precis pluggat matte och NO inför prov i morgon. Gaah, ska man verkligen kunna det här med alla knepiga mattematiska formler?

Hursomhelst, sängen lockar något fruktansvärt så nu ska jag nana, är ju en dag i morgon också och på Fredag kommer äntligen Ottila och hälsar på :D

Kramar

Kommentarer
Postat av: Johanna

klart du ska ha ett par converse till! :) Visst är det du och jag som kommer vinna Twilightplancherna? Det var väl två som lottades ut? Haha!

2009-04-01 @ 10:32:28
URL: http://Jolanta.bloggagratis.se
Postat av: Nina

Ja det krånglar som fan... Jag vet inte riktig hur jag ska lösa det.. SUCK!

2009-04-01 @ 17:29:52
URL: http://ninsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0